slut på juli också


Tycker det är lite väl mycket motgångar nu. Jag vill visserligen inte att kurser ska gå upp så jag hinner köpa mer. Gillar inte riktigt hur SBB vräker ur sig riktade emissioner. Nu förstår jag att det är mycket snabbare att få igenom en riktad emission än en för vanliga aktieägare. Men ändå. Jag vill ju inte förlora min kaka av bolaget. Hur som jag räknar nästan med att det kommer ett köp eller projekt som drar in mer pengar. Tack vare eller på grund av kom jag aldrig upp i ATH under juli. Aja, det är några dagar kvar nu. Ligger för stunden 7% upp för året och ca 3% är cash jag slängt in. Som högst var det runt 15% när index vad runt 10% ?. Kommer inte riktigt ihåg men tror jag skrev det i ett tidigare inlägg. Med andra ord har mina köp inte gjort så värst mycket då jag fortfarande ligger 3-5% över index. 

Ibland känns det frestande att lägga allt i ett högrisk bolag som kan dra iväg som attan. Kommer antagligen aldrig att hända då jag inte läser om dem. 


Annars har Knowit och Softronic kommit med bra rapporter. För knowit har det haglat köprekommendationer. Dock tycker jag det skrivs väldigt lite om deras stöd på 32 Mnkr. Det är över 10% av deras kassaflöde för perioden januari till och med juni på 240 Mnkr. Ca 20% av ebita. Rensat för det gick det mindre bra men rensar man för de ena så bör man även rensa för det andra. Det mycket positiva var att de ökade omsättningen trots allt. Ser fram emot nästa år. Eftersom de har tagit stöd kan de inte heller dela ut.


Vem vet. knowit kanske klättrar upp igen som den största avkastningen om man bara ser till kursen. Tror nästan knowit har den om man räknar med utdelningarna.


Bulten har ju också haft sin rapport. Jag får ta den nästa vecka. Den är nämligen en av de sämre investeringarna jag har och behöver gå in mer på djupet.

Comments

Popular posts from this blog

Köpt Hus

2020