Nu var det länge sedan jag hann skriva en post. Lite oroväckande mycket att göra med lillen. Annars tycker jag inget har hänt under dessa nästan 3 veckor. Jag fick lite utdelningar från bland annat sampo. Nyfosa fick köpa en påse fastigheter av SBB vilket gör att Nyfosa har en större portfölj än deras mål och de kommer sannolikt att börja dela ut. Det gör att nästa år kan vara tillbaka på banan utan vanligt nyköp.


Ett avvikande är dock att Creades gjorde smygköp i Midsona vilket fick aktien att klättra upp en betydande del. Creades är nu min bästa investering under 2 år på 132%. Inget jag faktiskt trodde på när jag köpte dem. Alltid kul när något positivt oväntat händer.


En del har frågat om jag inte ska vikta upp utländska bolag då min portfölj ät väldigt fokuserad i Sverige. Några bolag som jag vill ha är inom chipptillverkning och kanske inom kemi. Men det blir nästa post.

Comments

Popular posts from this blog

2020

Köpt Hus