veckan

Ännu en vecka har gått och portföljen är i princip oförändrad. Finns inte så mycket att säja dessa dagar, Kina har visat sig ljuga arslet av sig angående smittade samt antalet döda. Att Kina beställer 200k liksäckar från Taiwan när de själva gör liksäckar är lite skrämmande. Ännu jobbigare är att Kina får “beröm” av nästan alla när de gör fel efter fel efter fel. Att testkit, munskydd och annan sjukhus materiel inte fungerar verkar ingen bry sig i. Nu skyddar inte munskydd speciellt mycket. Armvecket är marginellt bättre då du inte tar i armvecket och sedan på ytor.


Annars tycker jag det är konstigt att enbart Sverige registrerar alla som dött med ccpviruset i kroppen som döda på grund av ccpviruset. Vad jag vet är det inget annat land som registrerar personer som dött i hemmet eller i en bilolycka med viruset i kroppen.


Hur som de kommande veckorna kommer antagligen att vara tråkiga. Börsen känns trött samtidigt som vi har brutit upp igenom ett motstånd på 1400 vilket får mig att tro att detta är en bull trap och att vi ska ner igen till 13-1200. Men annars har jag inte det blekaste vart vi är påväg. Hur som. Att ett index går ner betyder inte att ens aktier går ner. Det brukar dock gå hand i hand. Jag ska försöka ta mig tid till att länka in min sharevilleportfölj. Sklulle nästan vara lite skönt att ha allt där så man slipper göra egna grafer.


Comments

Popular posts from this blog

Köpt Hus

2020